Kurz 4
Tímové a skupinové koučovanie
Ako učiteľ ktorý ovláda metodológiu tímového koučingu zabezpečíte vo svojom tíme dostatočnú dôveru a otvorenosť, aby mohli jednotlivci slobodne prejaviť svoje názory.
výuky
absolvovania
kurzov
Nadchnúť žiakov je niekedy veľmi náročné. Trieda je tím, je to živý organizmus, ktorý sa vyvíja a rozvíja presne tak, ako človek jednotlivec. Formujú ho spoločné skúsenosti, problémy, výzvy, prežité obdobie, pekné a aj menej pekné zážitky, zmeny a občas aj nepohoda. Aby však bol tím schopný tomuto všetkému čeliť, mal by byť súdržný, komunikatívny, flexibilný, stabilný, vytrvalý, efektívny, plný energie a mať dôveru v seba a aj v jednotlivých členov. Je váš tím presne takýto?
S akým poznaním budete odchádzať z kurzu
Ciele kurzu
Naučíme Vás techniky a metódy tímového koučingu. Budete vedieť zabezpečiť vo svojom tíme dostatočnú dôveru a otvorenosť, aby mohli jednotlivci slobodne prejaviť svoje názory.
Tím bude otvorený k práci na sebe, bude pripravený na sebareflexiu a tak začnete spoločne dosahovať efektívne výsledky. Koučing dokáže priniesť ovocie nie len v pracovnej oblasti členov tímu, ale rovnako aj v tej vzťahovej.
Naučíš sa zručnosti, ako vytvoriť atmosféru, vďaka ktorej sa nepochybne staneš obľúbeným a úspešným lídrom.
Nepreberajte zodpovednosť za celý svet. Naučíme Vás ako pomaly, ale isto zaviesť koučovanie ako kultúru, do Vašej triedy, školy.
Rozšírenie, inovácia a udržanie profesijných kompetencií pedagogických a odborných zamestnancov vo všetkých troch oblastiach kompetenčného profilu tvorbou, implementovaním a aplikáciou koučingovej kultúry v školskom prostredí s využívaním koučingového prístupu a koučovacích metód.
Tímový koučing vám prinesie:
- príležitosti sa zastaviť v behu za výkonom a cieľmi
- urobiť si jasno v roliach, spôsoboch, úlohách a spolupráci
- nastaviť si vlastné témy
- hľadať riešenia vo vlastných zdrojoch
- tvoriť riešenia, ktoré sú priamo napasované na realitu tímu
- príležitosť samostatne premýšľať a prevziať zodpovednosť za svoje konanie ako jednotlivec
- uvažovať ako člen tímu a spolupracovať
Čo sa naučíte
OSNOVA
- Osobnosť – vývinové štádia
- Osobnostná diagnostika
- Skupinová dynamika
- Práca s jednotlivcami v skupine s dôrazom na osobnosť
- Metódy používané v práci so skupinou
- Vedomé vystupovanie, preberanie zodpovednosti a riešenie konfliktov
- Učiteľ ako kouč v práci v skupine
Čo ešte sa naučíte
- Špecifikovať výhody tvorby koučingovej kultúry v školskom prostredí (praktické využívanie koučingového prístupu a koučovacích metód v školskom prostredí a ich vplyv na osobnosť, komunikáciu, sebarozvoj a sebaevalváciu, preberanie zodpovednosti, pozitívnu klímu, motiváciu, efektivitu práce, budovanie vzájomných vzťahov, kritické myslenie, riešenie konfliktov a eliminovanie nežiadúcich javov v školskom prostredí,
- Diferencovať rozdiely medzi formálnym a koučingovým prístupom.
- Inovovať výchovno-vzdelávací proces so zámerom tvorby koučingovej kultúry v školskom prostredí s dôrazom na motiváciu a efektivitu práce.
Aké kompetencie získate/nadobudnete absolvovaním kurzu
kompetencie
Sebarozvojové
Kompetencie orientovanej na sebarozvoj pedagóga, kde sa koučovacím prístupom na základe úspešne ukončeného vzdelávania dokáže vo svojej praxi využívať koučovací prístup a jeho prvky v školskom prostredí - v škole a v školskom zariadení, najmä v kontexte profesijného rozvoja seba a následne v prístupe k žiakom a v rozvoji osobnosti žiaka
Použitelné
Absolvent dokáže používať rôznorodé možnosti využívania koučovacieho prístupu vo viacerých rovinách
Stratégické
Absolvent pozná koučingové stratégie
Praktické
Absolvent dokáže zásady koučingu uplatniť v praxi
Techniky
Absolvent dokáže využívať vybrané podporné techniky
Rešpektujúce
Inovované profesijné kompetencie, ktoré umožnia získať rešpektujúci a podporný prístup PZ a OZ k sebe samému, k žiakom ako aj iným aktérom školského prostredia
Efektívne
Prehĺbenie pedagogických zručností potrebných v školskom prostredí koučovacím prístupom, ktoré vedie k zvýšenej motivácii a efektivite práce
- All
- Inovačné vzdelávanie
- Odporúčané kurzy